Fakta: Cara-cara Memperoleh Kejayaan Cemerlang Dalam Pelajaran.

Setiap pelajar mempunyai impian untuk berjaya dalam pelajaran. Bagaimanapun, ramai pelajar gagal menggunakan cara-cara yang sesuai untuk mencapai hasrat tersebut.

Antara cara untuk memperoleh kecemerlangan dalam pelajaran ialah membuat jadual aktiviti harian. Jadual ini akan memudahkan pelajar menguruskan aktiviti harian dan membolehkan mereka memanfaatkan masa dengan sebaik mungkin.

Selain itu, para pelajar perlulah rajin mengulang kaji pelajaran bagi memastikan mereka terus mengingati dan memahami topik pelajaran yang telah dipelajari. Mereka juga harus rajin membaca kerana membaca dapat menambahkan ilmu pengetahuan dan pembendaharaan kata.

Di samping itu, pelajar juga mestilah menghadiri aktiviti-aktiviti kecemerlangan yang diadakan oleh pihak sekolah seperti kelas tambahan, kelas motivasi dan sebagainya. Aktitivi seperti ini akan memantapkan pemahaman dan kemahiran para pelajar dalam pelajaran.

Seterusnya pelajar juga hendaklah menumpukan perhatian kepada pengajaran guru di kelas bagi mengelakkan ketinggalan dalam pelajaran. Jika kurang faham akan sesuatu topik, pelajar harus segera bertanyakan guru supaya masalah tersebut dapat diselesaikan segera.

Kesimpulannya, setiap pelajar inginkan kejayaan yang cemerlang dalam pelajaran. Oleh itu, pelajar haruslah bijak  memilih cara-cara yang sesuai, selain berusaha dengan tekun dan gigih demi mencapai impian tersebut.

40 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wow!ok,saya tengok bagus.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

karangan fakta ini sangat bagus sekali!! :)!! :p

syifaa a.k.a ifaa berkata...

not bad lah

Tanpa Nama berkata...

sangat menarik dan bagus.....

Tanpa Nama berkata...

5 perenggan je?

Tanpa Nama berkata...

teruk sangat.format dan tatabahasa salah.kejap pelajar,kejap para pelajar.panjang karangan pun terlalu panjang



Sekian.

cikgu harun
Pensyarah Universiti Teknologi MARA Shah Alam.(UITM)

Tanpa Nama berkata...

boleh la.tapi macam x bape bagus plak

Tanpa Nama berkata...

Kesilapan di perenggan 4ayat1.ejaan tu salah.bukan jaga tapi juga

Tanpa Nama berkata...

Sudah diperbetulkan. Terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

karangan budak tabika ke ni...

Tanpa Nama berkata...

Bagus

Tanpa Nama berkata...

wowwwwwwww.Bgusnya blog ini.BLOG INI DPT MENAMBAH PENGETAHUAN SAYA.THE BEST OF THE BLOG

Tanpa Nama berkata...

karangan ini bagus.banyak membantu saya

Tanpa Nama berkata...

karangan niyhh bagus pe..jangan larr banyak kritik sangat.


KLabibah berkata...

bagusnye karangan ini..

Tanpa Nama berkata...

bolehla...tapi banyak lagi yg perlu diperbetulkan....

gggggggggg berkata...

bolehla...tapi banyak lagi yg perlu diperbetulkan....

perhh berkata...

wow !! good 100%

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah....TQ cause you dah bagi karangan niii.thanks...

Fatihah berkata...

wah!karangan ni bagus sangat!

Tanpa Nama berkata...


Contoh-contoh Karangan Sekolah Rendah

Fakta: Cara-cara Memperoleh Kejayaan Cemerlang Dalam Pelajaran.
Setiap pelajar mempunyai impian untuk berjaya dalam pelajaran. Bagaimanapun, ramai pelajar gagal menggunakan cara-cara yang sesuai untuk mencapai hasrat tersebut.

Antara cara untuk memperoleh kecemerlangan dalam pelajaran ialah membuat jadual aktiviti harian. Jadual ini akan memudahkan pelajar menguruskan aktiviti harian dan membolehkan mereka memanfaatkan masa dengan sebaik mungkin.

Selain itu, para pelajar perlulah rajin mengulang kaji pelajaran bagi memastikan mereka terus mengingati dan memahami topik pelajaran yang telah dipelajari. Mereka juga harus rajin membaca kerana membaca dapat menambahkan ilmu pengetahuan dan pembendaharaan kata.

Di samping itu, pelajar juga mestilah menghadiri aktiviti-aktiviti kecemerlangan yang diadakan oleh pihak sekolah seperti kelas tambahan, kelas motivasi dan sebagainya. Aktitivi seperti ini akan memantapkan pemahaman dan kemahiran para pelajar dalam pelajaran.

Seterusnya pelajar juga hendaklah menumpukan perhatian kepada pengajaran guru di kelas bagi mengelakkan ketinggalan dalam pelajaran. Jika kurang faham akan sesuatu topik, pelajar harus segera bertanyakan guru supaya masalah tersebut dapat diselesaikan segera.

Kesimpulannya, setiap pelajar inginkan kejayaan yang cemerlang dalam pelajaran. Oleh itu, pelajar haruslah bijak  memilih cara-cara yang sesuai, selain berusaha dengan tekun dan gigih demi mencapai impian tersebut.

22 ulasan:

Tanpa Nama10 Mac 2012 2:39 PTG
wow!ok,saya tengok bagus.

Balas

Tanpa Nama2 Mei 2012 5:54 PTG
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

Balas

Tanpa Nama2 Mei 2012 5:54 PTG
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

Balas

Tanpa Nama13 Jun 2012 6:05 PTG
karangan fakta ini sangat bagus sekali!! :)!! :p

Balas

syifaa a.k.a ifaa19 Jun 2012 3:05 PTG
not bad lah

Balas

Tanpa Nama26 Jun 2012 7:40 PTG
sangat menarik dan bagus.....

Balas

Tanpa Nama6 Ogos 2012 8:48 PTG
5 perenggan je?

Balas

Tanpa Nama7 Ogos 2012 4:04 PTG
teruk sangat.format dan tatabahasa salah.kejap pelajar,kejap para pelajar.panjang karangan pun terlalu panjang



Sekian.

cikgu harun
Pensyarah Universiti Teknologi MARA Shah Alam.(UITM)

Balas

Tanpa Nama7 Ogos 2012 4:09 PTG
boleh la.tapi macam x bape bagus plak

Balas

Tanpa Nama7 Ogos 2012 4:22 PTG
Kesilapan di perenggan 4ayat1.ejaan tu salah.bukan jaga tapi juga

Balas

Tanpa Nama7 Ogos 2012 8:03 PTG
Sudah diperbetulkan. Terima kasih.

Balas

Tanpa Nama10 Ogos 2012 2:36 PG
karangan budak tabika ke ni...

Balas

Tanpa Nama26 Ogos 2012 4:05 PTG
Bagus

Balas

Tanpa Nama8 September 2012 8:38 PTG
wowwwwwwww.Bgusnya blog ini.BLOG INI DPT MENAMBAH PENGETAHUAN SAYA.THE BEST OF THE BLOG

Balas

Tanpa Nama9 September 2012 1:13 PTG
karangan ini bagus.banyak membantu saya

Balas

Tanpa Nama6 Januari 2013 8:49 PTG
karangan niyhh bagus pe..jangan larr banyak kritik sangat.



Balas

KLabibah30 Mac 2013 9:58 PTG
bagusnye karangan ini..

Balas

Tanpa Nama1 April 2013 1:00 PG
bolehla...tapi banyak lagi yg perlu diperbetulkan....

Balas

gggggggggg1 April 2013 1:01 PG
bolehla...tapi banyak lagi yg perlu diperbetulkan....

Balas

perhh14 April 2013 1:56 PTG
wow !! good 100%

Balas

Tanpa Nama31 Mei 2013 12:20 PTG
alhamdulillah....TQ cause you dah bagi karangan niii.thanks...

Balas

Fatihah7 Jun 2013 3:58 PTG
wah!karangan ni bagus sangat!

Balas

Muatkan lagi...
Pautan pada catatan ini
Buat Pautan



Laman utama
Papar versi web
Dikuasakan oleh Blogger

Tanpa Nama berkata...

Thanks krgnni byk mmbnt wlpn xperfect sngt

Tanpa Nama berkata...

sangat tidak membosankan dan ia sungguh hebat.

Tanpa Nama berkata...

Not bad tapi isi kurang sikit , kalau boleh nak yg ayat panjg sikit tapi betul!

Tanpa Nama berkata...

blabla

Tanpa Nama berkata...

hahahhahhahahahahahahahadadadadadasasasaqaqaqawawawawawawawaeaeaearararatatatayayayauauauaiaiaiaoaoaoapapapa

Tanpa Nama berkata...

hahahhahhahahahahahahahadadadadadasasasaqaqaqawawawawawawawaeaeaearararatatatayayayauauauaiaiaiaoaoaoapapapa

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

x bagus karangan anda terlalu bad

Tanpa Nama berkata...

Bagusnya karangan ini

Tanpa Nama berkata...

Wah.nanty kalau keluar soalan mcm ny.sye ikut lh cre cre ny

Tanpa Nama berkata...

Bagus ape karangan tu

Tanpa Nama berkata...

karangan ni tak sedap langsung..... benci lah....

Tanpa Nama berkata...

eiiii.... gelinya tak sedap langsung ./..

Tanpa Nama berkata...

sedap pe.... karangan ni apa la.....

Tanpa Nama berkata...

karangan ini ok tetapi untuk pelajar ingn mengmbil UPSR,sekurang-kurangya 3 ayat dlm satu perenggan ni 2 ayat je cam pendek la klu nk dpat marks bolh tpi x dpat full marks la.....tpi ni pon dah menambahkan ilmu yg bru untk sya sebagai guru..thanks.....

Tanpa Nama berkata...

good.. mesti boleh dpt A

Tanpa Nama berkata...

pantat ayam........

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"Anda tidak akan berjaya menjadi penulis sekiranya anda tidak menjadi pembaca terlebih dahulu"