Temu Ramah/Dialog: Tolong beritahu Kerja Rumah Yang Perlu Saya Buat


Tolong Beritahu Kerja Rumah Yang Perlu Saya Buat

Aqilah  : Hello, boleh saya bercakap dengan  Farhan?

Farhan : Ini  Farhan bercakap. Siapa disana?

Aqilah  : Saya  Aqilah. Assalamualaikum  Farhan!

Farhan : Walalaikummussalam! Oh, awak Aqilah! Mengapa awak tidak hadir ke kelas tambahan
             semalam?

Aqilah  : Saya mengikuti ibu saya menghantar abang saya ke MRSM di Kuala Lipis. Jadi, saya tidak
             dapat menghadiri kelas tambahan semalam.

Farhan : Oh, begitu rupanya!

Aqilah  : Siapakah yang mengajar semasa kelas tambahan semalam?

Farhan : Cikgu Hamidi dan Cikgu Azizul yang mengajar kami semasa kelas tambahan semalam.

Aqilah  : Apakah ada kerja rumah yang diberi oleh Cikgu Hamidi dan Cikgu Azizul?

Farhan : Ya, ada! Kerja yang dibekalkan oleh Cikgu Hamidi ialah membuat karangan yang bertajuk  
             "Keluarga Saya", manakala Cikgu Azizul pula meminta semua pelajar membuat latihan 
             dalam buku kerja di halaman 52 .

Aqilah  : Terima kasih kerana memberitahu saya tentang kerja rumah yang perlu dilakukan. 
             Baiklah, bolehkah pada pukul 5.00 petang ini saya datang ke rumah awak untuk membuat ulangkaji
             pelajaran bagi menghadapi ujian pengesanan pada minggu hadapan.

Farhan : Sama-sama. Silalah datang! Saya akan menunggu awak pada pukul 5.00 petang nanti.


** ** ** ** **

Terima kasih. 
Contoh laporan ini telah disalin oleh: Adik Nur Aqilah dan Farhana Shafiqah
dari Sekolah Kebangsaan Seri Tualang pada 20 April 2012

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"Anda tidak akan berjaya menjadi penulis sekiranya anda tidak menjadi pembaca terlebih dahulu"

Pengikut