Melengkapkan Cerita

Tulis sebuah cerita dan akhiri cerita kamu dengan ayat-ayat di bawah.


.......... aku bersyukur kepada tuhan. Kedua-dua rakanku  terus memelukku sambil menitiskan air mata.


Aku sungguh kecewa dengan keputusan peperiksaan yang aku peroleh baru-baru ini. Begitu juga dengan kedua-dua rakan karibku iaitu Azlan dan Mahir. Kami kecewa dengan keputusan peperiksaan tersebut kerana kurang baik, bahkan merosot daripada sebelumnya.

Setelah berbincang bagi membaiki keadaan tersebut, akhirnya kami membuat keputusan untuk belajar bersama-sama dengan menubuhkan kumpulan belajar.

Kemudian, kami berbincang untuk menentukan masa dan tempat yang sesuai untuk kami berkumpul. Akhirnya kami bersetuju berkumpul pada setiap petang Ahad di rumah kami secara bergilir-gilir. Kami belajar bermula pada pukul 4 petang hingga pukul 6 petang. Jika ada kelapangan pula, kami akan pergi ke perpustakaan untuk membuat rujukan dan sebagainya.

Aku sangat seronok belajar secara berkumpulan kerana melalui cara ini kami dapat berbincang untuk menyiapkan kerja rumah atau membuat latihan. Kami juga dapat bertukar-tukar nota. Aku berasa lebih bersemangat untuk belajar kerana banyak masalah pelajaran sebelum ini berjaya di atasi setelah kami belajar bersama-sama.

Tibalah masanya keputusan akhir tahun diumumkan. Akhirnya kami berjaya mendapat keputusan yang sungguh cemerlang. Aku bersyukur kepada tuhan. Kedua-dua rakanku terus memelukku sambil menitiskan air mata.    

3 ulasan:

Unknown berkata...

assalamualaikum pada perengan 1 ayat terakhir perkatan pertama sepatutnya saya

Unknown berkata...

.....................................................................................................

Unknown berkata...

1234code accseseted code 456380 please format your blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"Anda tidak akan berjaya menjadi penulis sekiranya anda tidak menjadi pembaca terlebih dahulu"

Pengikut