Berita: Kempen Mengindahkan Kawasan Sekolah

Sekolah kamu telah menganjurkan Kempen Mengindahkan Kawasan Sekolah. Tuliskan berita tentang kempen tersebut.

** ** ** ** **

TEMERLOH, 14 JULAI - Sekolah Kebangsaan Seri Tualang telah mengadakan Kempen Mengindahkan Kawasan Sekolah. Tujuan kempen ini diadakan adalah untuk memastikan kawasan sekolah sentiasa cantik, menarik dan indah. Guru Besar iaitu Encik Awang Satip bin Mat Salleh memberitahu bahawa kempen ini merupakan aktiviti tahunan sekolah yang melibatkan semua warga sekolah dan masyarakat setempat.

Kempen itubermula tepat pada pukul 8.00 pagi dengan aktiviti gotong-royong membersihkan persekitaran sekolah. Antara aktiviti yang dijalankan semasa gotong-royong ini ialah menanam pokok-pokok bunga, membina taman sains, membersihkan longkang-longkang dan menebas semak-samun. Para ibu bapa diminta membawa sendiri peralatan yang bersesuaian seperti cangkul, parang, dan sabit untuk aktiviti tersebut.

Murid-murid dan guru-guru pula diminta membawa sebatang pokok bunga bagi setiap seorang untuk ditanam di perkarangan sekolah. Kaum ibu turut membantu membaja dan menyiram pokok-pokok bunga yang telah ditanam oleh mereka itu.

Selain itu, sebuah taman sains telah berjaya diwujudkan melalui kempen ini. Selain ditanam dengan pelbagai jenis pokok herba dan sayur-sayuran, di tengah-tengahnya juga dibuat sebuah kolam untuk memelihara pelbagai jenis haiwan seperti ikan dan kura-kura.

Hampir 100 orang ibu bapa yang menyertai kempen ini. Sebelum kempen ini berakhir, satu jamuan makan tengah hari telah diadakan di kantin sekolah. Pihak sekolah berasa bangga atas kerjasama yang ditunjukkan oleh masyaarakat setempat dan warga sekolah. Mereka berharap Sekolah Kebangsaan Seri Tualang sentiasa bersih, cantik, dan ceria agar murid-murid sentiasa gembira semasa belajar di sekolah.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sungguh mendukacitakan kerana kosa kata trlampau kurang dan kata pemeri juga ada yg slah sbnrnya adalah tpi kmu ltak ialah...ermm,,,ayt kmu jga slalu di ulangi smula.jgn ulg smla ayt tu ! fhm?!

Tanpa Nama berkata...

ada beberapa ejaan yang salah… contohnya masyarakat...

Tanpa Nama berkata...

Men











Memang terbaik!


Tanpa Nama berkata...

Dh tahu tuu x yh lh tru blat2.....

Tanpa Nama berkata...

B.t.w(by the way)good job tahniah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"Anda tidak akan berjaya menjadi penulis sekiranya anda tidak menjadi pembaca terlebih dahulu"

Pengikut