Fakta: Faedah-faedah Mempelajari Komputer.

Komputer amat penting pada masa ini kerana banyak perkara terpaksa dilakukan dengan menggunakan komputer. Oleh sebab itu, wajarlah murid-murid berusaha menguasai ilmu komputer sejak dari sekolah rendah lagi bagi membantu mereka dalam pembelajaran.

Antara faedah mempelajari komputer ialah memudahkan kita memperoleh pelbagai maklumat yang dikehendaki. Kita boleh mencari pelbagai maklumat melalui komputer dengan melayari internet.

Selain itu, komputer juga membolehkan kita belajar dengan menggunakan perisian tertentu atau secara dalam talian. Ini memudahkan pelajar memahami pelajaran dan menambahkan minat mereka untuk terus mengikuti pelajaran.

Di samping itu, kerja-kerja pendokumenan akan lebih mudah apabila dilaksanakan oleh seseorang yang mahir komputer.Tambahan pula, dengan komputer sebarang kesilapan semasa menaip dapat dibetulkan dengan lebih mudah dan pantas.

Kemahiran dalam penggunaan komputer juga dapat membantu seseorang menguruskan fail atau data-data penting dengan lebih mudah dan selamat. Ini penting untuk menghindari kita daripada masalah dan kerugian akibat kehilangan data-data atau fail-fail tersebut. 

Dalam pada itu, komputer juga boleh menghiburkan kita. Pelbagai aktiviti yang menghiburkan dapat dilakukan seperti bermain melalui perisian komputer. Ini boleh merehatkan minda kita setelah penat belajar, asalkan tidak dilakukan secara berlebih-lebihan hingga mengabaikan pelajaran.

Kesimpulannya, mempelajari komputer mempunyai banyak faedahnya. Tambahan pula, pada masa ini banyak perkara perlu dilakukan dengan  menggunakan komputer.Oleh itu, tanamkan sikap ingin mempelajari komputer agar kita tidak ketinggalan dalam arus permodenan.

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam sismyang saya hormati...saya nk tanyer ader karangan faedah melayari internet....

Tanpa Nama berkata...

Krnka mna

Unknown berkata...

Karangan yang baik!




Tanpa Nama berkata...

Karangan yang terbaik

Tanpa Nama berkata...

Karangan yg terbaik

Tanpa Nama berkata...

Ulasan yang baik tapi panjang sangat contoh dia tu...

Tanpa Nama berkata...

Biasanya karangan 6 perenggan ini 7 perenggan pelik

Tanpa Nama berkata...

Bukan 6 perenggan ja ka ni?? Tapi OK juga ni.(Karangan yg bagus)

Tanpa Nama berkata...

This is a awesome and useful one.
I hope my teacher praise me :-]

Unknown berkata...

Nk tiru bleh

Unknown berkata...

Karangan ni bagus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"Anda tidak akan berjaya menjadi penulis sekiranya anda tidak menjadi pembaca terlebih dahulu"

Pengikut