Fakta: Aku Sebuah Kumputer Meja.

 


Aku Sebuah Komputer Meja

Aku merupakan sebuah komputer meja yang canggih dan terkini. Aku lahir setelah tuanku siap memasangku dalam masa sehari sahaja. Tuanku telah membeli komponen-kompunen badanku secara dalam talian melalui beberapa kedai 'online' seperti Shopee dan Lazada. 

    Aku melihat tuankan amat teruja semasa cuba menghidupkanku buat kali yang pertama. Dia kelihatan amat gembira apabila melihatku hidup dengan baik. Dia terus mengujiku dengan pelbagai tugas seperti bermain permainan video, mengedit video, mengedit gambar dan lain-lain lagi. Dia memuji-muji akan prestasiku yang sangat cemerlang seperti jangkaannya sebelum ini. Dia sangat bersyukur dengan kehadiranku ini.

    Seluruh keluarganya juga turut kelihatan amat gembira dengan kehadiranku dalam keluarga mereka. Anak lelakinya yang berumur 12 tahun tidak sabar-sabar ingin menggunakan aku untuk bermain permainan video simulator  'Arma 3' kegemarannya. Dia mendapati aku dapat menjalankan permainan itu dengan sangat lancar walaupun pada ketetapan yang tertinggi. 

    Selain itu, anaknya perempuannya yang berumur 16 tahun juga turut mencubaku untuk mengedit video sebelum disiarkan ke dalam saluran 'youtube'nya. Dia sangat berpuas hati dengan prestasiku yang jauh lebih pantas menyiapkan tugas berbanding dengan menggunakan laptopnyn sebelum ini.

    Kini, telah berbulan aku bersama tuanku. Aku dapat merasakan tuanku amat mengambil berat akan diriku. Dia menetapkan beberapa syarat kepada keluarganya apabila mahu menggunakan aku seperti mematikan aku mengikut langkah-langkah yang betul selepas menggunakanku. Dia mahu aku terus berbakti kepada keluarganya dalam tempoh yang lama.

Aku amat bersyukur dapat bersama dengan keluarga tuanku. Aku merasakan bahawa keluarganya amat baik, menyayangi dan menjagaku dengan sepenuh hati. Justeru, aku ingin terus menaburkan bakti dan menghiburkan mereka selagi hayatku dikandung badan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"Anda tidak akan berjaya menjadi penulis sekiranya anda tidak menjadi pembaca terlebih dahulu"

Pengikut